Dortmundi rongiliikluse eest vastutav ettevõte Dortmunder Stadwerke AG (DSW21) pöördus AS Drives & Servicese poole, kes on spetsialiseerunud reduktorite remondile ja taastamisele. Teades, kui suurt tähtsust omab konstruktsioonielemendina määrdeaine, tegid Saksamaal Rekenis tegutsevad reduktorieksperdid ettepaneku katsetada Dortmundi linnarongide koormatud reduktorites uut Eco Gear GLS sarja. DSW21, AS Drives & Services ja ADDINOL sõnastasid ühiselt vajalikud meetmed kõrgete nõuete täitmiseks. Eesmärgiks seati oluliselt pikem õlivahetusvälp ja ilma kahjustusteta reduktorid.

ADDINOL Eco Gear GLS 75W-90 ja 75W-110 arendati spetsiaalselt kriitiliste ja vahelduvate töötingimustega ning kõrgendatud nõuetega reduktoritele. See kõrge jõudlusega transmissiooniõli on valmistatud hoolikalt valitud sünteetilistest baasõlidest ja tõhusast manusekomplektist ning paistab silma erakordse koormustaluvusega, mis vastab API GL-5 tasemele. Tänu suurepärasele vananemis- ja oksüdatsioonikindlusele on õlil pikk kasutusiga. Hõõrdeteguri ja võimsuskao vähenemise tulemusel langeb ülekandeosadele väiksem termiline koormus, mis mõjutab positiivselt nende tööiga. Kulumine ja korrosioon on minimaalne.

Dortmundi bussid ja rongid teevad kilomeetrites mõõdetuna iga päev tiiru ümber maakera.

Veenvad tulemused praktikas

AS Drives & Services tegi reduktorite rekonstrueerimisel suurepärast tööd. Hammasülekannete geomeetria vastab nüüd tunduvalt paremini moodsa tööprotsessi rangematele nõuetele ja pakub lisaks suuremat töökindlust äärmuslikel piirkoormustel, nagu maksimaalsetel kiirendustel, maksimumkiirustel ning paigaltvõtu- ja pidurdusmomendil.

Pärast esimese 12 kuu möödumist kontrolliti korralise ülevaatuse käigus rattapaari reduktorite seisukorda. AS Drives & Servicese mehaanikud ja insenerid jäid tulemusega väga rahule. Abrasioonist ja mikropitingust tingitud kahjustusi ei tuvastatud. Dortmundi meeskond teeb oma tööd väga põhjalikult ja õli seisukorda jälgitakse regulaarsete analüüsidega. Ükski analüüs ei viidanud Eco Gear GLS-i vahutamisele ega vananemisele. Positiivseid analüüsitulemusi kinnitasid ka järgmised reduktorite ülevaatused. Õli oodatav kasutusiga on vähemalt 350 000 km, tõenäoliselt aga veelgi pikem.

Kompaktsed veeremi rattapaari reduktorid peavad toime tulema kõikide kriitiliste töötingimustega.

Toetudes neile positiivsetele tulemustele, andis AS Drives & Services oma heakskiidu Eco Gear GLS 75W-90 ja 75W-110 kasutamiseks rongide koonushammas- ja hüpoidülekannetes. Dortmunder Stadwerke AG on omalt poolt alustanud reduktorites järkjärgulist üleminekut Eco Gear GLS sarja õlidele. Tänu suuremale koormustaluvusele on kahjustuste teke minimaalne. Uue õliga jäävad ära töökatkestused ja kulukad remondid. Tunduvalt pikemad õlivahetusvälbad vähendavad iga-aastast õlikulu.
ADDINOL Eco Gear GLS-i suur eelis seisneb töökindluses ja kulude kokkuhoius.