Õli hübriidmootoritele

Hübriidautode liikuma panemiseks kasutatakse jõuallikana sisepõlemismootorit ja elektrimootorit. Teatud mõttes on nad segu klassikalisest bensiini- või diisel- ja elektriautost. Kergete hübriidautode, nagu mikro- või poolhübriidi puhul toetab elektrimootor ainult start-stopp funktsiooni või töötab sõitu alustades madalatel pööretel. Sellistel hübriidsõidukitel on väikse salvestusvõimega aku, mida laeb sisepõlemismootoriga ühendatud generaator, või mis talletab elektrienergiaks muundatud pidurdusjõu kineetilist energiat. Nii saavutatakse väiksem kütusekulu ja suurem ajami efektiivsus.

Hübriidmootorid vajavad mootoriõli

Pistikhübriidil on tunduvalt suurema energiamahutavusega aku, mida saab lisaks laadida elektrivõrgus. Ka pistikhübriidis on põhiajamiks sisepõlemismootor ja seda iseäranis pikka maad sõites. Samas ei kasutata siin elektrimootorit üksnes sõidu alustamise ja kiirendamise ajal. Pistikhübriidautod on tänapäeval võimelised täiselektrilisel režiimil sõitma 60–80 kilomeetrit. Hübriidajamiga autod tekitavad seetõttu vähem heitmeid kui sisepõlemismootoriga autod. Sõites puhtalt elektri jõul, ei pruugi lühisõitudel ja linnas liigeldes vahel üldse kütust kuludagi.

Ei. Kuna hübriidautod sõidavad suurema osa ajast sisepõlemismootori jõul, kasutatakse neis samu määrdeaineid nagu tavalistes sisepõlemismootoriga sõidukites. Nad vajavad mootoriõli, transmissiooniõli, määrdeid ja jahutusvedelikku. Isegi sellistes hübriidsõidukites, milles sisepõlemismootor täidab üksnes sõiduulatuse pikendaja funktsiooni, laadides sõidu ajal akut (range extender), peab kasutama klassikalisi mootoriõlisid, mis vastavad sõidukitootja nõuetele.

Hübriidsõidukite õlidele esitatavad nõuded

Hübriidautode õlidele esitatavad nõuded ei erine oluliselt harilike automäärdeainete omadest. Seda seetõttu, et hübriidsõidukile sisseehitatud diisel- või bensiinimootor on tavaline sisepõlemismootor, millele tootja kehtestab kindlad nõuded. Neist nõuetest lähtub ADDINOL oma määrdeainete arendamisel. Paljud õlid, mis sobivad kasutamiseks sisepõlemismootoriga autodes, sobivad ühtlasi ka hübriidsõidukitele.

Kuna olenevalt hübriidauto ehitusest ei tööta sisepõlemismootor kogu aeg, võib juhtuda, et mootor ei saavuta nii kõrget töötemperatuuri kui harilikes sisepõlemismootoriga autodes. Sõiduprofiilist sõltuv elektrimootori ümberlülitumine sisepõlemismootorile on võrreldav suurema arvu mootori külmkäivitustega. Seda arvesse võttes peab mootoriõli viskoossus sõltuma temperatuurist võimalikult vähe, sest siis jõuab õli ka külmana kiiresti kriitiliste määrimiskohtadeni ning kaitseb neid kulumise ja korrosiooni eest. Meie soovitus on kasutada eeskätt 0W või 5W madaltemperatuuriliste omadustega ja SAE 30, 20 või olenevalt tootja ettekirjutusest veelgi väiksema viskoossusega mootoriõlisid.

Jõuülekandest rääkides on hübriidsõidukid peaaegu eranditult varustatud automaatkäigukastiga. Nüüdisaegsed automaatkastid pole oma energiatõhususe poolest enam sugugi kehvemad kui manuaalkäigukastid. Samas muudavad nad lülitamise ühelt mootorilt teisele autojuhi jaoks peaaegu märkamatuks. Lisaks on nad optimaalselt integreeritavad sisepõlemismootori ja transmissiooni vahel paikneva elektriajamiga.

Siit tulenevad aga ka uued väljakutsed sobivate transmissiooniõlide arendamisel. Kiirendamisel ja iseäranis pidurdusenergia taaskasutamisel (rekuperatsioonil) salvestub korraga väga palju energiat elektrimootorisse, mis töötab samal ajal generaatorina. Seejuures tekib palju soojust, sest aku keemia ei võimalda piisavalt kiiresti kasutada kogu energiat laadimiseks. Kuna elektriajam on käigukasti karteri vahetus läheduses, kandub soojus käigukasti, kus temperatuur võib tõusta kuni 180 kraadini. Niivõrd suurele termilisele koormusele peavad vastu üksnes tõhusatest moodsatest manustest ja kvaliteetsetest baasõlidest koosnevad automaatkäigukastiõlid. Seetõttu soovitame kasutada meie ATF XN sarja uue põlvkonna automaatkäigukastiõlisid.

Meie õlid hübriidautodele

ADDINOLi tootevalikus on mitmeid tooteid, mida saab edukalt kasutada hübriidsõidukites. Allpool on mõned näited meie mootori- ja transmissiooniõlidest. Kui tahate täpselt teada, milline õli Teie sõidukile sobib, külastage meie Oil-Finderit või laske meil end nõustada.

ADDINOL PREMIUM 0530 C3-DX

spetsifikatsioonid / litsentsid:

ACEA C3
API CF, API SN

MB 229.31, MB 229.51, VW 505 00, VW 505 01, GM Dexos 2, MB 229.52

täidab nõudeid:
Ford WSS-M2C917-A, GM LL-A-025, GM LL-B-025

ADDINOL Economic 020

spetsifikatsioonid / litsentsid:

API SN with Resource Conserving
ILSAC GF-5

täidab nõudeid:
Ford WSS-M2C925-A, Ford WSS-M2C-930-A, Chrysler MS-6395, Ford WSS-M2C-945A, GM 6094 M

ADDINOL ATF XN 6

spetsifikatsioonid / litsentsid:

täidab nõudeid:
Aisin Warner AW-1, VW G 055 025, Nissan Matic-K, Nissan Matic-S, Toyota T-IV, Toyota ATF WS, MB 236.14, MB 236.12, MB 236.41, Volvo 1161540, VW G 055 005, VW G 055 162, GM 1940771, Jaguar C2C 8432, Ford WSS-M2C924-A, Ford WSS-M2C938-A, Hyundai SP-IV, KIA SP-IV, GM 1940184, BMW 83 22 0 142 516