ADDINOLi esihargi õli mootorratastele

Esihargi õlid on mootorrataste töövedelikud ja sarnanevad oma koostise poolest hüdroõlidega. Neid nimetatakse ka amordiõlideks. ADDINOLi esihargi õli sobib mootorrataste esiharkide, vedrupüstmike, amortisaatorite ja muude vedrustuse osade määrimiseks. Õli sobib kasutamiseks tänavamootorratastes sportlikul maanteesõidul ja krossiratastes suurimatel koormustel.

Meie esihargi õlid

viskoossus:

ISO VG 15, SAE 5W

Esihargi õli omadused

ADDINOLi esihargi õli kasuks räägivad järgmised omadused:

  • viskoossuse vähene sõltuvus temperatuurist
  • suurepärased summutavad omadused
  • optimeeritud vananemiskindlus
  • parendatud kulumis- ja korrosioonivastane kaitse
  • aastaringne kasutus
  • suurepärane õhu eraldusvõime
  • neutraalsus tihendite suhtes

Õli varustab määrimiskohti ka madalatel temperatuuridel. Lisaks parandab ta amortisaatorite töövõimet ning ühes sellega sõidumugavust ja -ohutust. Libisemist soodustavad omadused kindlustavad sujuva liikumise.

Meilt leiate oma mootorrattale sobiva esihargi õli

Esihargi õli viskoossus

Viskoossus iseloomustab õli voolavust erinevatel temperatuuridel. Esihargile sobiv õli peab säilitama oma voolavuse ja määrimisvõime ka madalatel välistemperatuuridel. Seetõttu vastab enamik mootorsõidukite amordiõlisid SAE 5W või 10W klassi nõuetele. ADDINOLi amordiõli liigitub SAE 5W klassi ning on pumbatav kuni -35 °C temperatuuril. SAE 10W õlide pumbatavus on tagatud kuni -30 kraadini.

Kuna esihargi õli peab olema heade libisemisomadustega, tuleb õlile kasuks võrdlemisi väike viskoossus (vedelus). ADDINOLi amordiõli saab kasutada ka hüdroõlina tööstusmasinates. Meie esihargi ja amordiõlid liigituvad tööstusõlide viskoossusklassi ISO VG 15.

Vaadake oma sõiduki kasutusjuhendist järele, millise viskoossusega esihargi õli Teie mootorratas vajab.

Esihargi õli vahetamine

Esihargi õli on vaja regulaarselt vahetada nagu mootori- ja transmissiooniõli. Ühest küljest vananeb esihargi õli pideva koormuse mõjul, minetades ajapikku oma head määrimisomadused. Teisest küljest jõuab teleskoopesihargi liugrõngastihendite vahelt amordiõlisse mustust ja niiskust, mis samuti kiirendavad õli vananemist. Amordiõli vahetusvälbad annab ette masinatootja. Uurige oma mootorratta kasutusjuhendist järele, kui tihti on vaja õli vahetada.

Esihargi õli on võimalik ka ise vahetada, kuid olenevalt mootorratta ehitusest võib see olla üsna keeruline. Osadel mootorratastel on olemas õli väljalaskekorgid. Teistel mudelitel tuleb aga terve teleskoopesihark lahti monteerida. Selleks läheb tarvis eritööriistu (nt vedrupressi), mida igaühel ei pruugi majapidamises leiduda. Pealegi tuleb värsket õli lisada täpselt tsiklitootja poolt etteantud koguses, kuna see mõjutab esihargi vedrude jäikust ja sõidutunnetust. Mootorratta amordiõli vahetus nõuab seega kogemusi ja vilumust. Kui Te pole kindel, kuidas õli vahetada, pöörduge parem töökotta. Sobiva ADDINOLi esihargi õli võite ise kaasa võtta.