Rootorekskavaatorid, mille tootmist alustati juba 1930. aastail, kuuluvad maailma suurimate iseliikuvate ja seega tähelepanuväärseimate masinate hulka. 1978. aastal Saksa ettevõtte Krupp Industrietechnik ehitatud rootorekskavaator „288“ töötab RWE Power AG Garzweileri karjääris. Töölerakendamisest kuni tänaseni on masin oma seitsme venna kõrval maailma suurim ekskavaator. Tema tohutute mõõtmete juures tuleb arvestada, et ka rootori ajami reduktor on väga suur. 2006. aasta sügisel hakati reduktoris kasutama Addinol Lube Oil GmbH suure jõudlusega transmissiooniõli. Siiani on transmissiooniõli katseaeg sujunud ilma igasuguste probleemideta.

Rootorekskavaator kaevandab päevas 240 000 tonni pruunsütt või 240 000 m³ katendit. Masin kaalub üle 13 000 tonni, mis vastab 13 000 VW Golf sõiduauto kaalule. Ekskavaatori mõõtmed on tohutud. Tema pikkuseks on 240 meetrit. Seega on ta sama pikk kui kaks ja pool jalgpalliväljakut. Masina kõrgus ulatub 96 meetrini. Juba ainuüksi rootori läbimõõt on 21,6 meetrit, mis vastab umbes kaheksakorruselise maja kõrgusele. Rootori 18 koppa kaevuvad pinnasesse ja söesse. Seejuures on iga kopa maht üle 5 m³. Rootori suure peaülekande õlitamiseks kulub 2800 liitrit transmissiooniõli. Rootori suurratta hammasvöö koosneb ühtekokku 532 hambast.

Ekskavaatori reduktori töökoormus on tohutu. Tõugete ja vibratsiooni kõrval raskendavad reduktori tööd ka mustus, söetolm, temperatuuride kõikumine ja niiskus. 2006. aasta septembris teostatud ulatusliku ülevaatuse käigus avastati reduktori hammasratastelt tõsised kahjustused. Sellise töökoormuse juures pole kahjustuste tekkimine küll midagi ebatavalist, kuid nende ulatus äratas kahtlust, et siiani kasutatud transmissiooniõli ei ole ekskavaatori jaoks piisavalt tõhus. Seega oli vaja õli välja vahetada.

Pärast RWE Power AG tehnika osakonna ja Addinol Lube Oil GmbH rakendustehnikute vahel toimunud põhjalikke läbirääkimisi täideti ekskavaatori reduktor transmissiooniõliga ADDINOL Eco Gear 460 M.

Saksa määrdeainespetsialisti transmissiooniõli sisaldab ettevõtte enda välja töötatud manuste kombinatsiooni Surftec®. Kõnealune toimeainete pakett sobitub hästi olukorda, kus on tegemist vahelduva koormusega hambumisega, ja hoiab ära kontaktväsimuse. Samuti tasandab õli kontaktpindadele sissekulunud süvendite teravaid servi. Transmissiooniõli välistab peaaegu täielikult kulumise ja vähendab märgatavalt hõõrdumist. Progresseeruv kulumine muudetakse regressiivseks.

Seda, kas määrdeaine paljukiidetud toime ka rootorekskavaatori „288″ reduktoris tõepoolest avaldub, kontrolliti järgmise ülevaatuse käigus 2007. aasta varakevadel. Seejuures võis kohe märgata, et hammasrataste kontaktpindade olukord ei olnud halvenenud. Addinoli üliefektiivne transmissiooniõli oli oma esimese katseaja edukalt läbinud. Sissekulunud süvendite teravad servad olid muutunud siledaks. Alanud oli kahjustatud pindade tasandumine.

Reduktor töötab stabiilselt ja riketeta. Ohutuse mõttes tehakse veel korrapäraselt määrdeaine analüüse, mille tulemused on siiani olnud alati positiivsed.