Millist mootoriõli kasutad Sina?
- Kas tead, milline mootoriõli Sinu autole sobib?
- Millal õli vahetada?
- Milliseid määrdeaineid Sinu sõiduk veel vajab?
ADDINOLi sõbralik ja abivalmis meeskond vastab Sinu küsimustele ja annab nõu personaalselt just Sinu vajadusi silmas pidades.
Täname Teid tähelepaneku eest, oleme antud teemaga kursis. See, et soovite ADDINOLile truuks jääda, on hea, sest nagu järeldame Teie küsimusest pole Teil isiklikult probleeme ADDINOLi mootoriõlidega olnud. Nagu Te kindlasti olete isegi tähele pannud, on neti kommentaarides (kõikides valdkondades) alati piisavalt palju laimu ja ebakompetentseid ning pahatahtlikke kommentaare ja kommentaatoreid.
Kinnituseks võin lisada, et mitmetel ADDINOLi mootoriõlidel on (Eco Light Longlife-98; MV0537 Longlife-01; MV0538LE Longlife-04; jne) BMW tehase litsentsid, mida aktsepteerib ka United Motors AS BMW mootorites garantiitingimustes. Keda siis uskuda? Kas BMW tehast, kes on väljastanud ametliku litsentsi, või neti kommentaatorit? Kõiki neid õlisid on katsetatud BMW tehase laborites ja mootorites ning neile on väljastatud ametlikud litsentsid BMW tehase aktsepteeringu kohta.
Samuti kasutatakse Ida-Euroopa suurimas BMW esinduses Sankt-Peterburis ADDINOLi õlisid. Lisaks on ADDINOL ja BMW tehase vahel hea side ja koostöö, mille tulemusena on BMW-d Austria tehasest välja tulnud ADDINOLi õlidega.
Tähtis on alati jälgida, et õiget toodet kasutataks õiges kohas ja jälgitaks kõiki ettekirjutusi. Kui vaadata uuemate BMW-de õlivahetusvälpasid vastavalt BMW Longlife litsentsidele, siis on selleks 30 000 km. Kui inimene kasutab antud mootoris näiteks harilikku poolsünteetilist või täissünteetilist mootoriõli, millel ei ole Longlife litsentsi, siis tekivadki probleemid. Mootor jääb seest mustaks, sõltumata sellest, kas seal oli ADDINOL, Mobil, Castrol või mis iganes õli.
Mootori töötamisel ja kütuse põlemisel tekivad jäägid ja mustus, mille mootoriõli endasse seob, ning seoses sellega kaovad pärast teatud läbisõitu õli määrimisomadused.
Lisaks ummistub õlifilter ja õli ei juhita enam läbi filtri.Millal tuleb õli vahetada ja kui kaua tohib ühe õliga sõita?
Lühidalt kokku võttes tuleb õlivahetusvälpa suhtuda kui muutuvasse suurusesse. Mida rohkem on mootor kulunud või mida raskemates tingimustes see töötab (metsavedu, ehitusmasinad, taksod jne), seda lühem on soovitatav õlivahetusvälp.
Õlivahetusvälbad on väga erinevad, sõiduautodel on see sõltuvalt autost ja väljalaskeaastast vahemikus 5000–50 000 km ning veoautodel 10 000–120 000 km. Õige välba saab auto kasutusjuhendist. Samuti on kasutusjuhend õige koht õli kvaliteediklassi teadasaamiseks. Juhul kui kasutada kütuse kiire hinnatõusuga aktuaalseks saanud BIO diislikütust, tuleb õli vahetada poole sagedamini, kui mootoritootja ette näeb.
Loomulikult tohib. Üldiselt ei tee tavalised remonditöökojad erilisi piiranguid.
Autoesindustes võidakse öelda, et kui teatud firma marki õli ei kasuta, siis garantii kaob. Kui teate, et sellel õlil, mille kaasa võtsite, on autotootja litsents, siis selle kasutamisest keeldumise puhul võib tarbijakaitsesse pöörduda. Vajaduse korral saab õlimüüja litsentsist koopia anda.
Näiteks SAE (Society of Automotive Engineers) näitab õli viskoossusklassi, millega märgitakse neljataktiliste mootorite õlide voolavust.
Viskoossusklassid näitavad õli “paksust” ja temperatuuritaluvust, kuid ei ole otseselt seotud õli kvaliteediga. Esimene number, millele tavaliselt järgneb W-täht, näitab õli voolavust madalatel temperatuuridel ehk nn talvist viskoossust (Winter). Teine number näitab õli võimet säilitada piisav “paksus” ka kõrgetel temperatuuridel ehk nn suvist viskoossust. Mida väiksem on talvine number (SAE 0W, 5W, 10W jne), seda madalamatel temperatuuridel jääb õli “vedelaks” – see kergendab mootori käivitamist ja kaitseb külma mootorit. Mida suurem on suvine number (SAE 30, 40, 50 jne), seda viskoossem on õli 100-kraadise temperatuuri juures ja seda paremini suudab ta mootorit kaitsta äärmuslikes töötingimustes.
Jälgida tuleb kvaliteediklasse – Euroopa ACEA, Ameerika API, ja litsentse.
Taas kord soovitan usaldada auto kasutusjuhendit või õlimüüja kompetentsi.
Olulised on kvaliteediklassid ja litsentsid. Aktsepteeritavatel õlimüüjatel on olemas auto- ja mootoritootjate litsentsid, mis annavad garantii, et vastavat õli võib vastavas automootoris kasutada.
Sõltub auto ehitusest ja võimalustest õli vahetada. Enamasti ei ole see keeruline toiming ja enamikul juhtudel ei ole vaja ka tõstukit.
Enne õlivahetust soetage automargile vastav õlifilter ja mootoriõli, mis on auto kasutusjuhendis ette nähtud. Kui juhendit ei ole käepärast, siis annavad nõu õlimüüjad. Näiteks www.addinol.ee kodulehel on õlidoktor, mis selles kindlasti aitab. Kui ise kohe üldse ei tea, kuidas õli vahetada, aga soov on raha kokku hoida, siis küsige naabrimehelt, ja kui tema ka ei oska, siis saab õlimüüjatelt kindlasti infot, kus ja kuidas kõige lihtsamini õli vahetatud saab.
Sünteetilised õlid taluvad raskeid tingimusi (külm-kuum) mitmeid kordi paremini kui mineraalsed, samuti on nende tööiga pikem.
Igas olukorras ei saa öelda, et täissünteetiline õli on kõige parem (seda just vanemate autode puhul). Kui kahtlete, kas kasutada mineraalset või sünteetilist õli, siis võtke ühendust õlimüüjaga, kes teeb kindlaks, milline õli teie autole kõige paremini sobib.
Sõltub, kas on veo- või sõiduauto – nende õlid on erinevad.
Tänapäevastel õlidel on küll veel märgitud, kas kasutada seda bensiini- või diislikütusega töötavas mootoris, kuid tegelikult on õlitootmise tehnoloogia nii palju arenenud, et enam ei ole vahet, kas õli kasutatakse diisel- või bensiinimootoris.
Vastus ei ole ühene. Reeglina ei ole soovitav sünteetilisi ja mineraalseid õlisid segada, eriti veel erinevate firmade erinevaid õlisid.
Segamise tulemusena võivad tekkida komplikatsioonid – vahutamine, sadestused, klimbid jne. Samas sisaldab iga sünteetiline õli vähemalt 5 % mineraalõli, mis on vajalik lisandite lahustamiseks sünteetilises baasõlis. Seega, häda korral võib põhimõtteliselt lisada sünteetilisele õlile mineraalset või vastupidi, kuid kindlasti peaksid segatavad õlid pärinema ühelt ja samalt tootjalt, et vältida õlilisandite vahel tekkida võivat konflikti. Lõpetuseks olgu öeldud, et kahe erineva õli kokku segamisel saadava segu kvaliteet on madalam, kui kummagi õli kvaliteet eraldivõetuna. Parim on alati kasutada ühte õlimarki ilma lisanditeta.