Korrosioon, kulumisjäljed, ebatasasused ja hõõrdumisest tingitud vaod hambumispindadel! 2003. aasta jaanuaris tulid nimetatud kahjustused ilmsiks Osnabrückis asuva KM Europa Metal AG kuumvaltsimistehase valtsimiskarkassis DUO 2000. Pärast seda, kui ADDINOL oli ainukese tarnijana andnud tehasele garantii reduktori edaspidiseks ohutuks töötamiseks, mindi tehases üle ADDINOL Eco Gear 220 M kasutamisele. 2005. aastal toimunud järgmise ülevaatuse käigus selgus, et reduktori seisukord oli tänu ADDINOL Eco Gear õlile tublisti paranenud, ning et reduktor töötas stabiilselt.
Osnabrücki KM Europa Metal AG tehas toodab vasest ja messingist valtsmaterjali. Kuumvaltsimisel kasutatakse firma Achenbach reduktorit. Reduktori tähtsaimad tehnilised andmed on järgmised: mootori võimsus: 2180 KW (n = 0-35-70), moodul: 28, hammaste arv: 30, rattapaari materjal: 50CrMo4. Kuni aastani 2003 kasutati reduktoris tavalist CLP tööstustransmissiooniõli. 2003. aastal ilmsiks tulnud kahjustused, nagu korrosioon, kulumisjäljed ja ebatasasused, olid selgelt silmaga märgatavad ning üliteravate äärte ja servade tõttu ka tuntavad. Kõik viitas reduktori seiskumisele veerelaagritele tekkivate kahjustuste tagajärjel. ADDINOL Eco Gear lahendas selle peaaegu lootusetu juhtumi. Reduktor mitte ainult ei töötanud riketeta 2005. aasta ülevaatuseni, vaid hammasrataste tööpindade seisukord ei olnud halvenenud, hammaste koormatud küljeosad olid täiesti siledaks muutunud ja töötasid stabiilselt. Fotod räägivad iseenda eest.

Kahjustuste olukord ei ole alates kahe ja poole aasta eest toimunud üleminekust transmissiooniõli ADDINOL Eco Gear 220 M kasutamisele halvenenud:

• Olemasolevad tugevad ebatasasused ja kulumisjäljed ei ole oma ulatuse ja arvu poolest alates viimasest ülevaatusest muutunud.

• Olemasolevate kahjustuste (kulumisjäljed, ebatasasused, hõõrdumisest tingitud vaod kontaktpindadel) silumine on lõppenud, see on nähtav ja tuntav.

• Enam ei eksisteeri teravaid ääri ja servi.

• Enne õlivahetust eksisteerinud korrosiooni olemasolu ei saa enam kinnitada.

Järeldus:

• Kahjustuste progresseerumine suudeti tänu tipptransmissiooniõli ADDINOL Eco Gear 220 M kasutamisele peatada.

• 2005. aasta 15. augustil läbi viidud ülevaatuse käigus tehti kindlaks, et redutori seisukord on stabiilne.

• Reduktor võib sellises seisundis ADDINOL Eco Gear 220 M õliga edasi töötada.